Online archief instellen Outlook 2010

Uit Help
Ga naar: navigatie, zoeken

Er is een handige nieuwe optie aan je mail account toegevoegd: een Online archief.

Het voordeel van het online archief t.o.v. het bestaande archief is dat je nu overal ter wereld via webmail ook over je archief beschikt.

De huidige manier van archiveren is nog steeds mogelijk (handmatig een bericht naar het Online archief slepen)

Nieuw is het automatisch archiveren, maar om dat te realiseren moet je opgeven wat je wilt archiveren:

Je kunt nu per map en zelfs per bericht opgeven hoe er gearchiveerd moet gaan worden.

Om het overzichtelijk te houden en om problemen te voorkomen raden wij aan om dit per map te regelen.

In het linker deel van het Outlook scherm staan de mappen bijvoorbeeld Postvak IN, Concepten en Verzonden items.


Ga op een map staan waar je een koppeling naar het Online archief mee wilt maken en klik deze aan met de rechter muisknop.

Kies de onderste optie: Eigenschappen

Archief2010 1.JPG


Kies voor het derde tab-blad Beleid

Onderin staan een aantal archiverings-opties: Bovenstaande map Groepsbeleid gebruiken, 10 dagen , 5 weken, 60 dagen of 3 maanden

Archief2010 2.JPG

Kies hier hoelang een email in deze map moet blijven staan vanaf de ontvangst datum.

Als de ingestelde tijdsduur is verstreken, dan zal het bericht automatisch worden verplaatst naar het Online archief.

Standaard staat de optie Bovenstaande map Groepsbeleid gebruiken aan, op deze instelling zal er geen automatische archivering plaats vinden, mits je op de bovenliggende map een archiverings-opdracht instelt.

Als je ondanks deze uitleg toch nog problemen hebt met het instellen van het Online archief, neem dan contact op met de ICT-coördinator van je locatie.